Groei en Comfort gaan niet Samen
- Benader de cliënt
- Ontdek de behoeften van de klant
- Bied een oplossing
- Sluit de verkoop
- De verkoop afronden en opvolgen
De Sleutel tot Succes in Verkoop
Als ik terugkijk op mijn lange carrière in de medische verkoop, was er één ding dat ik altijd consequent deed. Mijn klanten vertelden me altijd dat dit de belangrijkste reden was waarom ze zaken met me deden. Eerlijk gezegd, was ik geschokt te horen dat niet iedere verkoper niet hetzelfde deed. Maar na met veel van mijn oude klanten te hebben gesproken, realiseerde ik me realiseer ik me dat dit echt de sleutel tot mijn succes was. Wil je weten wat het is?
Wees niet geschokt als ik het je vertel. Het is zo simpel, zo voor de hand liggend, maar veel verkopers doen het gewoon niet. Ik was blij dat mijn concurrenten het niet deden, omdat hun falen om dit te doen dit ene ding opende vele, vele deuren voor mij.
Inhoud van dit artikel
Bent u er klaar voor? Oké – hier is het:
Doe altijd wat je zegt dat je gaat doen!
Ik weet wat je denkt – “is dat alles? Dat is de sleutel?”
Ja. Dat is de sleutel. Merk op dat ik het woord altijd onderstreept heb. Er staat niet “meestal tijd, of “meestal.” Er staat altijd, en ik bedoel altijd.

Sales Genereren
- Voorbereiding
- Werven
- Benadering
- Presentatie
- Omgaan met bezwaren
Iedereen in het bedrijfsleven maakt beloften en toezeggingen op een dagelijkse basis. Ofwel doe je vrijwillig om iets te doen, of een klant of prospect vraagt u om iets te doen. Deze belofte nakomen is de sleutel tot succes in verkoop op lange termijn.
Ik geloof dat de belangrijkste kwaliteit die je in het bedrijfsleven kunt hebben, is dat je te vertrouwen bent. Vertrouwen verdienen is zo eenvoudig als doen wat u zegt te zullen doen en zijn wie u zegt te zijn. Bijvoorbeeld, als je mensen vertelt dat je eerlijk en ethisch bent, kun je maar beter eerlijk en ethisch zonder enige afwijking – ooit, of het vertrouwen is weg.
De ogenschijnlijk kleine dingen zijn goed voor de vertrouwensfactor. Heb je ooit tegen een klant gezegd, “Ik zoek die informatie uit en bel je morgen,” en toen gingen er twee of dagen verstreken voordat u ze belde? Of heb je ooit gezegd, “Ik lever dat bij en dat het dan een week of twee, of helemaal niet, duurde? Als dit bekend klinkt, dan kan het een van de redenen dat uw bedrijf is niet groeit zoals het zou moeten.
Hier is een tip. Vraag jezelf af: “Doe ik alles wat ik zeg dat ik ga doen, de hele tijd?” Wees heel eerlijk tegen jezelf en als je niet zeker weet of je het kunt, vraag het dan aan een aantal klanten die je al een jaar of langer hebt, Wees voorbereid op schokkend nieuws.
Hier is hoe het moet
Nu ga ik je vertellen hoe je kunt doen wat je zegt dat je de hele tijd gaat doen zonder te falen. Het zal wat inspanning van jouw kant vergen, maar ik beloof je dat de kleine hoeveelheid geïnvesteerde tijd enorme dividenden zal opleveren.
Ik heb een goed geheugen, maar het is niet goed genoeg om me elk detail en elke verbintenis die ik aanga te onthouden. Dus schrijf ik ze allemaal op! En ik schrijf ze niet zomaar ergens – ik schrijf ze in mijn persoonlijke planner op een manier die eist dat ik actie onderneem.
Є 3000 en meer p/mnd verdienen
FinaBud.NL
Heb je hulp nodig om over een jaartje een ruim inkomen te verdienen? Kijk dan even op de site van mijn vriend Jacko waar hij uitlegt hoe je dit stap voor stap kunt doen. Ook legt hij uit hoe je maandelijks terwijl je slaapt nog meer geld kunt verdienen.
Dit is wat ik doe, en voordat u het vraagt, het antwoord is ja – ik doe het voor elke belofte of toezegging die ik doe. Wanneer een klant, prospect, vriend, medewerker, of wie dan ook mij vraagt iets te doen, is mijn onmiddellijke zorg wat en wanneer.
Dus als een klant me vraagt: “John, kun je me morgenmiddag bellen zodat ik je die informatie kan geven?”, dan is het eerste wat ik ga doen mijn agenda voor morgenmiddag erbij pakken en kijken of ik een realistisch tijdstip heb om hem te bellen. Als ik volgeboekt ben met afspraken of als ik moet trainen of spreken, dan zal ik me niet vastleggen voor die dag.
Ik controleer de volgende dag en als het goed is zeg ik: “morgen is niet goed, hoe laat kan ik je de dag erna bellen.” Als dat werkt, zet ik het in mijn planner als een afspraak – want het is een afspraak!
Nu is er nog iets dat ik doe, omdat het voor mij werkt. Heb je ooit wel eens een afspraak of taak in je agenda gezet en was je toen zo druk met iets dat je je agenda niet meer controleerde tot het te laat was? Dat is een van de redenen waarom ik een elektronische PDA gebruik als mijn planningsapparaat. Daarmee kan ik een alarm instellen om me te herinneren aan de afspraken die ik heb gemaakt, zodat ik het niet vergeet. Als het alarm afgaat, verontschuldig ik me en pleeg ik het telefoontje. Klaar!
Wat gebeurt er als ik vast kom te zitten en de afspraak niet kan nakomen? Ik bel de klant en laat hem weten dat er iets tussengekomen is, zodat hij niet denkt dat ik het vergeten ben of dat ik onverantwoordelijk ben. Ik maak een nieuwe afspraak met hen en voer die in mijn PDA in, of als er te weinig tijd is, zeg ik dat ik hen op een bepaald tijdstip zal bellen om een nieuwe afspraak te maken en voer die in mijn PDA in. Begrijp je dit?
Laten we het nog eens doornemen, want dit is belangrijk. Voordat u akkoord gaat met een telefoongesprek, een leveringsdatum, een verkoopgesprek, of wat dan ook waarbij een tijd wordt gespecificeerd – pak uw planner en zorg ervoor dat de tijd voor uitkomt. Pas dan moet je je eraan committeren en het als een must-do afspraak noteren.
Persoonlijk word ik nergens gekker van dan van een aannemer of verkoper die me belooft ergens af te spreken, maar niet komt opdagen. En als ik hem dan bel, vertelt hij me dat hij met een andere klus bezig was!
Heb je ooit gehoord van de uitdrukking under-promise and over-deliver? Dit werkt geweldig voor verplichtingen. Probeer wat extra tijd in te plannen om iemand terug te bellen en bel hem of haar dan eerder terug. Negenennegentig procent van de tijd zal dat op prijs worden gesteld.
Goed voor je Financiën
FinaBud.NL
Heb je persoonlijke hulp nodig om financieel goed uit uit de bus te komen? Neem dan even contact met mij op. Misschien wil je zelf een website beginnen en geld verdienen met het promoten van producten van grote bedrijven.
Hier is nog een parel die je een heel eind op weg zal helpen naar succes in de verkoop. Zorg ervoor dat u op de hoogte bent van de beloften die uw managers, medewerkers, of iemand anders in uw bedrijf doet aan klanten of prospects en volg deze op. Neem de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat degene die de belofte heeft gedaan, deze ook nakomt.
Ik had een manager die Ted heette en die mijn klanten graag mochten wanneer ze bij hem in de buurt waren. Hij was charmant en charismatisch, maar hij had de fout hen te vertellen dat hij hen volgende week zou bellen om hen uit te nodigen in zijn strandhuis voor het weekend. Of om samen met de echtgenoten te gaan eten, en dan zou hij nooit bellen. Dit zou mijn klanten van streek maken – heel erg!
Ik leerde dat telkens wanneer Ted contact had met mijn klanten, de kans groot was dat hij hen iets beloofde. Aanvankelijk probeerde ik het Ted te vragen, maar zijn charisma werd vaak tenietgedaan door zijn korte geheugen. Dus nam ik contact op met elke klant nadat ze Ted hadden ontmoet om te vragen of hij toezeggingen had gedaan door te vragen: “Heeft Ted gezegd wanneer hij weer contact met u zou opnemen?”
Zodra ik vernam dat Ted hen op iets zou terugbellen, de volgende dag, week of maand, deed ik verschillende dingen. Ten eerste markeerde ik op mijn kalender de datum dat Ted op te volgen. Ten tweede belde ik Teds secretaresse en vroeg haar om het in zijn agenda te zetten.
Ten derde heb ik Ted gebeld en besproken hoe belangrijk het was dat hij zich aan die afspraak zou houden. Toen de datum naderde dat Ted weer contact op zou nemen, heb ik het opgevolgd om er zeker van te zijn dat het gebeurde.
Waarom zou ik dat allemaal doen? Omdat wanneer iemand in mijn bedrijf afspraken maakt die hij niet nakomt, ik er slecht uitzie. Ik was niet van plan om dat te laten gebeuren met Ted en ik ben niet zelfgenoegzaam over het nu. Zorg ervoor dat al uw medewerkers, managers en ondersteunende mensen doen wat ze zeggen als het gaat om uw klanten.

Sommige mensen dromen van succes, terwijl anderen elke ochtend opstaan en het realiseren.
Dus daar heb je het – de sleutel tot succes op lange termijn in de verkoop. Het concept is eenvoudig, maar het vergt enige inspanning om het te realiseren. Onthoud, als u iemand bent die mensen kunnen vertrouwen, dan kan weinig u tegenhouden.
P.S. Voor degenen onder u die net dit artikel hebben gelezen en zeiden: “Dat is eenvoudig – dat ga ik doen,” vergeet niet om ook de beloften die u aan uzelf maakt na te komen. Als je hier vandaag niet mee begint, wanneer dan wel?
Artikel Bron: https://EzineArticles.com/expert/Mace_Horoff/49176
Sales informatie
FinaBud.NL
Andere aspecten van sales generatie zijn te lezen via onze "sales management" landing pagina. Dus pak een bakkie met een gebakkie of een glas en ga op je gemak onze andere informatie bekijken.